Autogén tréning csoportban

Mi ez?

Az autogén tréning (rövid néven AT) egy olyan lazítási módszer, amely alapvető testi-lelki nyugalom, kikapcsolódás elérésére tanít meg.

Mit várhat?

A módszer alapfokának elsajátítói képesek lesznek arra, hogy 7-10 perc alatt kellemes, mély lazaságba, nyugalomba juttassák önmagukat. Ezzel a napi igénybevételektől, feszültségektől mentesítik szervezetüket, és egyre közelebb kerülnek testük alapvető harmóniájához, egyre inkább megértik saját testük üzeneteit, és megalapozhatják azt az önismereti munkát, amelyet az  autogén tréning magasabb fokozatain vagy más terápiás formákban bontakoztathatnak ki, ám e nélkül, “önállóan” is egész az, amit az autogén tréning alapfoka nyújt.

Milyen problémák megoldására lehet jó az autogén tréning?

  • Gyors testi és idegi kimerülés, energiahiány, koncentrációs és emlékezeti zavarok.
  • Fokozott ingerlékenység és stressz, érzelmi problémák, lehangoltság.
  • Kikapcsolódási képtelenség, elégtelen pihenési- és élményképesség, alvászavarok.
  • Önuralom hiánya és meggondolatlanság, feszültségoldásra használt evés, dohányzás, alkoholfogyasztás.
  • Lámpaláz, teljesítménygátlások (munkahelyen, sportban).
  • Fájdalomcsökkentés (pl. szülés, fogorvosi beavatkozás)


Mivel jár?

A módszer elsajátításához kitartó és rendszeres gyakorlás szükséges, legalább 8-10 héten keresztül. Ez azt jelenti, hogy heti egy alkalommal a kb. 1 órás egyéni vagy csoportos foglalkozásokon felül naponta kétszer 15 percet kell fordítani az otthoni gyakorlásra, és erről élménynaplót vezetni. Ideális esetben az autogén tréning olyan szerves részévé válik az életünknek, mint a fogmosás. A fenti előnyök kibontakozását folyamatosan érzi magán a gyakorló, és a teljes folyamat végére éri el a megfelelő mértékű és jellegű testi-lelki lazaságot.

Kinek jó?

Az autogén tréning fő előnye, hogy valóban elsajátíttat valamit, ami ezentúl egy életen át “rendelkezésünkre áll”, nem kell hozzá sem szakember, sem magnó, sem egyéb eszköz. Egy olyan készségünk lesz, mint az írás vagy az olvasás. Azok számára érdemes tehát ezt a módszert elsajátítani, akik szívesen “fektetnek be” a tanulási időszakban, hogy a módszer gyümölcsét később élvezhessék, és általában is szeretik maguknál tartani a kontrollt.

A csoportindulásokkal kapcsolatban itt érdeklődhet!